MHD na území Prahy 2

Jak hodnotíme současné změny MHD na území Prahy 2? Myslíme si, že dostatečně reflektují potřeby obyvatel a připomínky radnice?

MHD u nás začala r. 1897. Tramvaje byly čtyřosé a jezdily od Německého divadla k Měšťanskému pivovaru.

Vinohradská tramvaj se brzy integrovala do pražských Elektrických podniků a vznikla první PID.  K integraci samotných Královských Vinohrad do Prahy došlo r. 1922.

Zažili jsme mnoho pozitivního rozvoje, úspěchů, hrdinství, ale i pádů. Jmenujme zde alespoň rozvoj a útlum autobusů, zavedení a zrušení trolejbusů, výstavbu a zprovoznění metra, lodě kolem Vyšehradu, postupný nástup dopravní cyklistiky, přívozy, zapojení železnice do PID, ale také barikády z tramvají, hořící autobusy před rozhlasem, spartakiádní vzepětí a následnou dopravní kocovinu...

V nedávné minulosti zase museli občané strávit pocit, že smyslem činnosti DPP je zřejmě nákup nadměrného množství předražených tramvají a zcela legální odklánění provizí do Karibiku s tím, že dopravní obslužnost se zároveň spíše omezovala.

Věřme, že teď se nacházíme pro MHD v dobrých časech, že připravené změny jdou správným směrem, že připomínky občanů a radnice jsou reflektovány, že přímé tramvajové spojení z Vršovic přes Otakarovu, přes I.P.Pavlova na Nové Město bude sloužit, že intervaly se neprodlouží, ale optimalizují a že budeme opět moci jezdit z Prahy 2 bez přestupu na Vinohradské hřbitovy. Linka neponese námi požadované tradiční č. 11, ale nepochopitelné č. 13. Proč?

(Publikováno v radničních novinách Prahy 2; autor Milan Harmáček)

20. 9. 2016